Молочні ріки „Галичини”. Йогурти й маслянка з галицьким смаком
Газета "Харчовик" №12 (26.06.2007-09.07.2007)Чи є такі, що не ласували радехівськими йогуртами зі злаками, полуницею, лісовими ягодами чи маслянкою – калиновою, ванільною або чорничною від ТМ „Галичина”? Нині – це всеукраїнський молочний бренд, який бере початок на багатій галицькій землі – тихій та мальовничій Радехівщині.
Радехівський молокозавод запрацював практично на руїнах, як і більшість українських підприємств, що переживали скрутні часи. На базі оновленого виробництва у 1998 році розпочала свою діяльність нова українська молочна компанія „Галичина”.
Основний виробник молочної продукції „Галичини” – Радехівський молокозавод, виробнича потужність якого – переробка 300 тонн молока на добу, – розміщений на невеликій території серед пахучих садів далекого від великих міст Радехова. Молокозавод першим на Львівщині освоїв виробництво великої кількості молокопродуктів, які можуть зберігатися 14 діб (десертів, йогуртів, маслянки, традиційних продуктів – молока, кефіру, сметани). Асортиментний та якісний прорив у виробництві та продажі продукції став можливим завдяки вкладеним коштам та технічному переоснащенню.
За словами нинішнього директора Радехівського молокозаводу ЗАТ «Галичина» Олександра Демчуня, працювати на підприємстві нині – це не лише вигідно з матеріальної точки зору, а й престижно. „Дуже багато людей звертаються до нас з проханням працевлаштуватися, – розповідає О. Демчунь. – У черзі записано понад двісті осіб».
Загалом, Радехівщина славиться не лише молокозаводом, що виготовляє молочну продукцію ТМ „Галичина”. Нині на території 9-тисячного Радехова працюють два спиртових заводи, цукровий завод, невеличкий пивзавод (розливають пиво в кеги), промислове та меблеве виробництва тощо.
У довгу колону вишикувалися до молочного заводу молоковози. Нині компанія закупила нові холодильні машини, які звозитимуть свіже охолоджене молоко до місця його переробки. Усі продукти виробляють з молока, яке звозять з довколишніх господарств. Чиста сировина, висока культура молочарства, традиційна для цього регіону, та сучасні західні технології дають змогу створити продукт високої якості.
Стару частину Радехівського молокозаводу нині використовують під склади та допоміжні кімнати для персоналу.
„У грудні 2005 року ми цілком перейшли до нового приміщення, – розповідає Любов Муцяк, головний технолог Радехівського молокозаводу, ведучи нас до нової будівлі. – Ми переїжджали близько двох місяців, не зупиняючи виробництво.
Щоденно процес приймання молока відбувається автоматично без ручного зважування. Обладнання рахує молоко в літрах у потоці, а ми переводимо сировину в кілограми. Проходячи через охолоджувач, сировина сортується за кількістю та якістю і потрапляє на різні лінії приймання, де подається в ємності для резервування перед подальшою технологічною обробкою.
Щодо процедури приймання молока та певності у тому, що воно справді добре, то, за словами головного технолога Радехівського молокозаводу, нині на місцях приймання молока проводять спеціальні навчання. „Періодично ми випускаємо буклети з описом того, як і чим краще годувати корів, як правильно охолоджувати молоко тощо. Безпосередньо на приймальних пунктах лаборанти беруть молоко на аналізи, допомагаючи населенню допрацьовувати над якісними показниками молока, – розповіла Любов Романівна. На кожному приймальному пункті є охолоджувачі, з молока кожного здавальника береться проба, контролюється гігієна фільтрів тощо. Таким чином, ми виховуємо культуру виробництва природної чистої та якісної молочної сировини”.
Нам видають спецодяг і ми мандруємо виробничими відділеннями сучасного молокозаводу. Скрізь трубопроводи, великі металеві ємності, виробничий гул та приємний солодкувато-фруктовий запах у відділенні сквашування молока та змішування молочної продукції.
„Усе обладнання на заводі миємо автоматичними сip-станціями, процес миття контролює один оператор, – продовжує нашу екскурсію виробництвом Любов Муцяк. – Миття відбувається після кожного випорожнення ємностей. Далі трубопроводами сировина подається в апаратний цех».
Мандруємо апаратним відділенням, де продукцію сквашують, готують до фасування і передають до цеху пакування у споживчу тару – це відбувається в автоматичному режимі. Усе закрито трубами, ємності оснащені датчиками, жодного контакту молока з навколишнім середовищем.
Цікаво, що, наприклад, йогурт на етапі, коли сировина сквашується, увесь білого кольору. Далі, знову ж таки у закритому автоматичному режимі, у потоці відбувається змішування. Саме так отримуємо йогурти та іншу продукцію з різноманітними смаками. Далі вони потрапляють на різні лінії розливу.
Первинна обробка молока, пастеризатори, сепаратори для очищення, ферментаційне відділення, охолодження... За словами Любові Муцяк, приймання сировини, весь технологічний процес і готову продукцію контролюють лабораторії. Такий контроль на кожній з виробничих ланок є найсуворіший.
У пакувальному цеху найлюдніше. Робота кипить, величезні автоматизовані лінії плавно пересувають йогурти, кефіри, молоко у різноманітній тарі, палетують продукцію. Люди пильно контролюють за рухом машин, складають продукцію до ящиків.
Торік Радехівський молокозавод компанії «Галичина» запустив нову лінію з розливу та фасування питних йогуртів у ПЕТ-пляшки. Згодом почали виробляти четвертий смак йогурту – «Злаки», який містить суміш зерен пшениці, вівса, жита та ячменю.
Після реконструкції, яка дозволила вдвічі підвищити потужність заводу, новозбудований цех із виготовлення кисломолочної продукції було доукомплектовано новим устаткуванням. Зокрема, встановлено вузол додавання натурального варення, нову лінію розливу продукції продуктивністю 2 тонни (4000 півлітрових пляшок) на годину, вузол термоусадки етикетки.
„Пакуємо продукцію у ПЕТ-тару, стакан, упаковку пюр-пак, плівку, продовжує розповідати Любов Романівна. – Споживачі купують, здебільшого, молочну продукцію в пакетах, але тенденція до купівлі молока у пляшці зростає, адже це набагато зручніше.
Нещодавно завод випустив новий продукт – десерти ТМ „Галичина” з трьома смаками. Продукт вирізняє неповторний натуральний смак, легка консистенція та низька жирність – 3%. Працюємо над виробництвом ряжанки з жирністю 2,5 %.
Утім, і надалі найпопулярнішими залишаються йогурти ТМ „Галичина”. Лідером на споживчому ринку, за нашими маркетинговими дослідженнями, є йогурти з полуничним смаком, а далі – з абрикосовим, ягідним. Дедалі більше почали споживати маслянки. Нещодавно ми змінили етикетку цього традиційного кисломолочного продукту на нову – з елементами стилізованих карпатських орнаментів. Разом із оновленням дизайну у лінійці з'явився новий смак – „Чорниця”, який містить натуральний сироп чорниці”.
У планах української молочної компанії до кінця 2007 року продавати продукцію у всіх містах-мільйонниках України. Нині „Галичина” має 18 торгових представництв у Західній, Центральній та Південній Україні, а також у Чернігові, Полтаві та Харкові.
Основні торгові марки компанії: „Галичина”, «Молочар», «Чабани» (сир) та „Дві корівки”. Асортимент продукції: молоко, сметана, кефір, йогурт, маслянка, сир кисломолочний, сир твердий, сир натурального копчення, масло.
Молочна компанія „Галичина” у 2007 р. інвестує в розвиток компанії 30 млн грн. За словами керівництва компанії, 15 млн грн заплановано виділити на розвиток сировинної зони, зокрема, на придбання холодильного устаткування для подальшого розвитку системи заготівлі у приватному секторі, закупівлю сучасних автотранспортних машин для зберігання сировини під час її транспортування на виробництво, а також розвиток інформаційної системи.
8 млн грн планується витратити на розвиток виробництва. Зокрема, заплановане встановлення нових фасувальних ліній, посилення апаратних цехів для забезпечення стабільного нарощування об'ємів виробництва молочної продукції. У розвиток дистрибуційної мережі у цьому році компанія вкладе 7 млн грн.